Archive for 2016

Seney-i Devriye Günceli...

Yeni bir seney-i devriyenin arifesinden hepinize selam cancağızlarım.  
Bu soğuk gecede bir yerlerden esti yine rahat duramadık, uzun bir aranın ardından müstesna bir güncel verelim dedik... ve tabii ki onu da beceremedik, daha doğrusu ben beceremedim. İlham kaçtı gelmiyor. Bu hafta ne saçmalasam diye düşünürken saat gecenin ikisi oldu ve ben daha hala yazıyla uğraşıyorum. Halbuki ne gereği var. Grupta da söyledim demin. Yazıyla bu kadar uğraşacağıma yaoilerden bir kaç demet resim döşeyeyim, linkleri de resim aralarına dizeyim. Bakın bir daha güncel bekleyen oluyor mu dedim... Dedim ama dinletemedim. Sakalım yok ki sözüm dinlensin. Bir de "diktatör derler." Halbuki kuzu gibi bir insan evladıyım ben. :
Shiro dedi "eklersen anında silerim acıma yok" bakın bu tehdittir. :( Toplu çözüm olurdu bi daha güncel isteyen de çıkmazdı, rahatlardık ne güzel. Ahh bu demokrasinin gözü kör olsun. Halbuki demir yumrukla yönetsem grubu böyle olmayacaktı. Vuracaktım kırbacı... vuracaktım kırbacı... hop oy birliğiyle kabul edilmiştir diye geçecekti meclisten. Neyse bakınız isteyince ne güzel saçmalıyorum ve bir saati daha devirmiş bulunuyorum. :D Ve böylece bu haftaki güncelimizin mühteviyatına gelebirim artık. Başta müstesna dediğime göre bu müstesna güncelin en güzel havadisiyle açılışı yapıyorum. Efenim bir seriden daha kurtulmanın haklı onurunu ve gurununu değil rahatlığını ve mutluluğunu yaşayarak duyurmak isterim ki DEAD DAYS'i bugün vereceğimiz bölümleriyle birlikte tamamlanan seriler mezarlığına halay çeke çeke uğurluyoruz. PUZZLE FANSUB'a da yardımlarından dolayı teşekkür ediyoruz. Darısı diğer serilerin başına inşallah çok amin. Bir diğer güzel haberimiz ise aramıza katılan yeni çevirmenimiz. SAGHMET, RAİNBOW'un çevirmeni, aslında şimdiye kadar dışardan çeviri yapıyordu ve gruba girmeye yeni karar verdi. Kendisine hoş geldin diyoruz yeniden. 
Dönüp saate bakıyorum 3:35 harbiden çok erken. Birileriyle çene çalarken bir yandan da yazı yazmak bu kadar uzatıyormuş işi demek ki. Velhasılı kelam bu şekilde bir güncelin daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Fevkaladenin fevkinde bir yeni yıl girişi yapmanız temennisiyle esen kalın efenim. Sabah-ı şerifleriniz hayrolsun. 


Güncel Listesi
 

Bişliksiz Gincil...

 

Selam arkadaşlar. İki haftaya yakındır güncel vermedik sayılır. Bari bugün verelim dedik. Güncel günleriyle ilgili yeni bir karar da aldık bu arada. Her hafta bir gün güncel günlerini sarkıtmaya karar verdik. Bu hafta perşembe verdiğimize göre haftaya cuma, sonraki hafta cumartesi şeklinde devrederek devam edecek. Bir süre bu şekilde yapacağız baktık olmuyor, yeni sistem bulup ona geçeriz sorun yok. 
Bunun haricinde bir  bilgilendirme daha yapmam gerekiyor. Dead Days'de ile ilgili olarak 13 bölüm boyunca olayların nasıl başladığını gösterecek seri. Ayrıca bu haftaki vereceğimiz 2 bölümde özel bölüm. Yani toplamda 15 bölümü 40'a dahil edip 40.01-02 vs şeklinde vereceğiz. Bu özel bölümler bittikten sonra 41-42 diye devam edeceğiz. 
Evet bu haftalık ta bu kadar, istediğiniz bölümden okumaya başlayabilirsiniz. Her üç bölüm güncelde olmayan bir seriyi götürüyor. Onun için olmayanları sormayın. Keyifli okumalar. XD
 

Güncel Listesi







 

Bu da Böyle Tuhaf Bi Güncel...


Böyle hayata bacağım girsin. 
Şu seriden niye bölüm yok diye sormayın. 
Diyeceğim başka da bişey yok. Keyifli okumalar.
(10th Dimension Boys'u tamamladık).

Güncel Listesi







 

 

Toriko 396 - SON




Merhaba arkadaşlar ben çevirmen Shirohige, Yaklaşık 1.5 sene önce aldığımız Toriko projesi sona erdi. Ne zaman bir serinin son bölümüne gelsem serinin uzunluğunu önemsemeksizin içimi bir hüzün kaplar. Fakat bu sefer gözyaşlarımı tutamadım. İlk olarak seriyi dilimize kavuşturan tüm gruplara, ve sonrada şimdiye kadar yorumlarıyla destek veren herkese teşekkür ederim.

                                                 

Dolunay Sonrası Günceli



Neredeyse gelenek haline getirdiğimiz salıya sarkan güncelimizden herkese merhaba, ben Dark...
Bazı serilerimizden bölüm gelmiyor, gelenlerden de az geliyor ve bu konuda oldukça laf edenler oluyor. Bunun sebebi yan gelip yattığımızdan değil serilerimizdeki çevirmenlerin veya editörlerin ayrılmasından kaynaklanıyor. Ekipten bir kişi ayrıldığında yük diğerlerin üstüne biniyor. Örneğin, ilk bana geliyorlar "bunu da çevirsene" diye, yeter yav! Vaktim kalmıyor zaten XD 
Bir sürü proje az kişi üzerinde birikince de serilerden birer bölüm nadiren fazlası geliyor. Bölümsüz kalan seriler de zorluğundan dolayı öyle kalıyor.


Niye bu kadar seri aldınız demeyin, kadro fazlayken seri alınıyor, azalınca da seriler öksüz kalmasın diye elinden tutulup birer dondurma da onlara vermek gerekiyor. Gelip ekibe katılın, dondurmayı siz verin. Ha şimdi ekibe alımlar kapalı görünüyor çünkü deneyimliler lazım. Mesela "Gamaran" gelmiyor, niye gelmiyor? Çünkü editör yok. Çevirisi devam ediyor, elimizde bölümler var fakat her editöre vermiyoruz. Bu serinin mangakası resim üzerine yazı yazmayı çok seviyor. İlerde editörlere patlasın diye düşünerek mi böyle yaptı bilmiyorum. Editör adayları bu işin altından kalkamaz, deneyimlilere de zor geldiğinden seriyi görünce kaçıyorlar. Elimizdeki seriler bittikçe editörlerimizi Gamaran'a kaydıracağız, aslında tam tersi gibi olacak ama neyse :D
Durumunu bildiğim serilerden bahsedeyim. "10Th Dimension Boys" büyük olasılıkla haftaya bitecek. "Elfen Lied" yine birer birer devam edecek, Narowi diğer serisinden zaman buldukça elfene yardım ediyor. "Dead Days"i de Puzzle ile ortak yapıyoruz editledikleri sürece devam edecek. "Gantz G" aylık çıkan bir seri ve elimizde bir kaç bölüm birikti. "Toriko" haftaya bitince Obluda biraz ferahlamış olacak ve daha sonraki haftalarda editine devam edecektir. "Kimi wa Midara na Boku no Joou"yu soran varsa yılda bir bölüm gelirse geliyor yoksa yok. Geldiği an çeviririz zaten. "Shaman King"de editörümüzün bilgisayarında sorun vardı ve ara vermek zorunda kaldı. Bir süredir diğer editörlerin çalışmalarından zaman ayırarak el attığı bölümler geliyor, başta Misa'nın :D 
Neyse diyecek çok da bir şeyim kalmadı, aradan sıyrılıp kaçayım, bölümlerle başbaşa kalın.












Toriko 395




                                                 

Trenleri Geciken İstasyon Günceli...


 Selamlar ihtiyarlar ve kendini ihtiyar hissedenler. Uykusuzluktan geberdiğim bir güncel gününde daha yine beraberiz. Şu yazıyla uğraşmak yerine zıbarıp yatmak vardı şimdi de neyse. Geldik madem günceli verelim direk uzatmaya gerek yok... diycektim ama diyemiyorum. Niye? Çünkü bir şeyden bahsetmem gerekiyordu şimdi hatırladım. Bahsedeceğim "şey" ise SAKAMOTO DESU GA. Bugün vereceğim son bölüm ile kendisini biten seriler kervanına doğru gözümüz yaşlı (değil tabii ki) halay çeke çeke uğurluyoruz tey tey tey. Bir seriden daha kurtulmanın verdiği rahatlıkla güncelimize kaldığımız yerden devam ediyor ve bir diğer konumuza geliyoruz. Bildiğiniz gibi editör ve çevirmen alımlarını kapatmıştık ki hala kapalı yazıyor sol üst köşede. Amma ve lakin benim bir çevirmen ve bir editöre ihtiyacım var. Ki beklediğiniz diğer serileri de bitirebilelim bir an önce. Adam gibi ben bu işi yapmak istiyorum, düzenli şekilde de bölüm veririm diyen varsa bana mail atsın. 


 
Yok başvuru yapıp sonrasında dönüş yapmayan "şahısların" "kişiliğine" sahipseniz de uzak durun benim sinirimi bozmayın. Sorumsuz kişilerle uğraşacak ne zamanım ne de sabrım var. Adam yemiyorum zaten. Şimdiye kadar gruptakilerden parça eksilmedi ilerisi için garanti veremiyorum gerçi. Editörün tecrübeli olması önceliğimiz ama bilmiyorsanız da yapacak bir sey yok öğretmeye çalışırız. Vakti olan ve sorumluluk sahibi olan varsa başvursun. 
Bunun dışında güzel bir güncel listesi hazırladık bu hafta size. Keyfini çıkarın. Beklediğiniz bazı serilerden bölüm var, bazılarından yok. Ama üzülmeyin, iyi birer çocuk olursanız, bir gün onlardan da bölüm görebilirsiniz belki der ve kaçarım. Adios amigos...




Güncel Listesi










 

Toriko 394




                                                 

Toriko 392-393 & Dolly Kill Kill 88






                                                 

Kırmızı Bir At Kafası Günceli...


Selam arkadaşlar. Yeni bir güncel ve yine ben. Şaşırdık mı şaşırmadık elbette. Peki tamam şimdi sıkı durun o zaman şaşıracağınız bir şey söylüyorum. "Aylar sonra" aramıza yeni bir çevirmen arkadaşımız katıldı. DOLLY KİLL KİLL'in yeni çevirmeni, "MSALWAYSRİGHT". Hay Allah yine mi şaşırmadınız. Şahsen benim için şaşılacak bir şey. Eli yüzü düzgün bir başvuru olmamıştı uzun süredir. Bir çevirmen bulabilmiş olmama şaşırdım cidden. Yine bir tanıdık vasıtasıyla bulduk kendisini tabii. Yoksa sizden hayır geleceği yok orasını biliyorum. Boşuna dememişler ne varsa tanıdıkta var diye. Yani dememişlerse bile önemli değil, en azından ben dedim şimdi... Kendisine hoş geldin diyip, ilişkimizin uzun soluklu olmasını temenni ediyorum bu sefer. Yanına bir de deneyimli bir editör bulabilirsem pilav üstü kuru gibi olacak, oh miss. 
Güncelin içeriğine gelecek olursam, uzun süredir bölüm veremediğimiz OLDMAN ve SUKİTTE'den birer bölümümüz var bu hafta. Bekleyeni varsa gözü aydın, yani en azından bu haftalık. Sonraki haftalar ne olur bilinmez. Bunların dışında ECSTASY HEARTS ve AİR GEAR'dan da birer bölümümüz var. Tatlı niyetine de 3 bölüm DEAD DAYS'i mideye indirebilirsiniz. Gerçi ne kadar tatlı olur orasını bilemem, kararı size bırakıyorum. Son olarak da eşantiyon niyetine yanlarına eklediğim 10TH DİMENSİON BOYS'la kapanışı yapıyorum. Diğer serileri sormayın. Görmediğiniz gibi yoklar. Olduğunda turşunu kurup çeyizime saklamıyorum zaten, veriyorum. Şöyle bir bakınca bir güncelin daha sonuna geldiğime karar kıldım şimdi. Lafı uzatmanın alemi yok zaten,  yoğun ve yorgun bir insanım ben. Daha gidip mutfakta atomu parçalayacağım oyalamayın beni. Hasret giderin diye sizi de güncelinizle baş başa bırakıp aradan çekiliyorum. Hadi yumulun.  


Günce Listesi
 
 
 
 
 
 

Boş Başlık Günceli...


Bir güncel gününden daha selam arkadaşlar. 
Bu hafta iyi bir haberle açılışı yapıyorum. DEAD DAYS  için PUZZLE FANSUB'la konuştum ve düzenlemesini yapmayı kabul ettiler. Kendilerine teşekkür ediyoruz. Seriyi bekleyenlere gözünüz aydın diyorum. Ve gelelim güncellere. Günceller bu aralar aksıyor biliyorsunuz, bir kaç hafta daha bu şekilde aksayabilir. Nededine gelecek olursam bir sebebi bazen elime bölüm gelmemesi. Şu sıralar ekiptekilerin neredeyse hepsinin uğraştığı bir şeyler var, kimisinin okulu, kimisinin işi vesaire. İkinci sebebi ise sağlık sorunlarımın olması. Son bir aydır gözlerim ağırıyor ve çok rahatsız ediyor. Elime bölüm gelmiş olsa bile pcyi açıp ta güncelle uğraşasım gelmiyor. Aynı şekilde ECSTASY HEARTS ve SHAMAN KİNG'in bölümlerinin aksamasının nedeni de bu. Edit yaparken zorlanıyorum. Çalıştığım için bazen zaman bulamıyorum ve elimde bu iki seri haricinde başka seriler de olduğundan dolayı anca bu kadar yapabiliyorum. Biraz iyileşeyim hem aksayan seriler için hem de günceller için bir şeyler yapıp düzene oturtmaya çalışacağım. Bunun dışında pek de önemli bir şey yok bu güncelde bahsedilecek. Keyifli okumalar. 

Güncel listesi

   

Toriko 391





                                                 

Toriko 390





                                                 

Toriko 389





                                                 

Bu Hafta da Başlıksız Olsun Günceli...


 Bir güncel gününden daha selam hanımlar ve beyler. Tipik pazartesi günceli yerine salı günceli veriyoruz bu hafta. Bundan sonra sabit pazartesiler yerine duruma göre salı günleri de verebilirim güncelleri. Pazartesi vermemişsem salıyı bekleyin. Giriş kısmını da hallettiğimize göre güncelimizin gelişme bölümüne geçelim. Duyuru kısmındaki alımları kapattım. Artık ne çevirmen arıyorum ne de editör. Sebebi ekipteki eksikleri tamamlamamız değil elbette. Kimseyle uğraşıp da nazını tribini çekecek halim kalmadı. Nerede bir dengesiz var gelir beni bulur. Haliyle yoruldum. Bu serileri bırakıyoruz demek değil tabii. Yeni birileri yerine tanıdıklardan yardım almaya çalışacağım. Yine de fazla ümitlenmeyin hepsinin işi gücü var mırın kırın ediyorlar. Bütün bunlara rağmen bu hafta RAİNBOW'a çevirmen bulabildim. Tanıdık yardımı olunca güzel oluyor. Bunun dışında TORİKO bekleyenler bir iki gün daha beklesin. Biz de bekliyoruz. Beklemek güzel şey, arada özlemenizi sağlar, okurken daha fazla zevk alırsınız. Şaka bir yana Nadir yetiştirirse yarına verir Toriko'yu fazla beklemeyeceksiniz yani. Bunların dışında pek de bir şey olduğu yok. Kuşlar, çiçekler, böcekler, aynı tas aynı hamam kısaca. Sanırım bu kadar yeter. Güncel listenisini her zaman ki yerine bırakıyorum ve edit diyarına yol alıyorum. Hadi afiyet olsun.


Güncel Listesi

I am BAAAAACK!!! AGAİN Günceli 3...

Güncel başlığından da anlaşıldığı üzere uzun sayılabilecek bir aranın ardından geri döndüm. Niye döndüm ben de anlam veremedim, dönmüş bulunduk bir kere. Bu vesile ile bu sıkıcı ve boş geçen günden herkese selam olsun.  Bu kadar sıkıcı işin arasından sizlere güncel vermek için yırtınıyorum. O yüzden kıymetimi bilin!! Bu aralar güncellerde biraz aksama oldu farkındayım. Her zaman düzenli gideceğiz diye bir şey söz konusu olamaz zaten, arada idare edeceksiniz. Biz de elimizden geldiğince durumu düzeltmeye çalışacağız.
Şimdiii önce çevirmen duyurusuyla ilgili bir iki bişey söyleyeceğim sonra da serilerin akıbetiyle ilgili genel bir durum değerlendirmesi yapacağım ki ne olup bitiyor öğrenin, geciken seriler için gelip bana çemkirmeyin.
Bildiğiniz gibi bir kaç hafta önce AKUMETSU, RAİNBOW, OLDMAN üçlüsüne çevirmen, GAMARAN'a ise hem çevirmen hem editör aradığımızı duyurdum. Başvuru olmadı mı oldu 12 kişi başvuruda bulundu. Oh maşallah dediğinizi duyar gibiyim boş yere dilinizi yormayın. Çünkü bu 12 kişiden sadece 2'si başvuru yaptıktan sonra geri dönüş yapıp çeviri kontrolü için istediğimiz bölümü çevirip yolladı. Kontrolden sonra onlara da ulaşamaz olduk. Velhasılı kelam çevirmen bulamadık. Bu da şu anlama geliyor, çevirmen bulunana kadar AKUMETSU'yu rafa kaldırıyorum. Bekleyenlerine geçmiş olsun. İlerde çevirmen bulursak devam ederiz. RAİNBOW için de bi süredir SEYYAH grup dışından yardım ediyordu. O da şimdi çevirdiği cildi bitirdikten sonra daha fazla yardım edemeyecek. Yani 72.bölümden sonrası için çevirmene ihtiyacımız var. Elimden geldiğince bişeyler ayarlamaya çalışacağım. OLDMAN için de TENNOHHAKURA arada çeviri yapmaya çalışacak müsait oldukça. Akmasa da damlar diye umuyoruz. Diğer serilerin durumu ise şöyle:
10th DİMENSİON BOYS devam ediyor.
AİR GEAR devam ediyor.
AJİN devam ediyor.
AKUMETSU rafa kalktı.
BUNGOU STRAY DOGS şimdilik muallakta, inşlh diyeyim, boş vakit ayarlayabilirsem editlemeye çalışacağım. 
DEAD DAYS editörü Hollow'un bilgisayarsız kaldığı için edit yapamıyor, o yüzden bölüm gelmiyor bir süredir. Bırakmadık bişeyler ayarlamaya çalışacağım.
DOLLY KİLL KİLL, ECSTASY HEARTS, ELFEN LİED, FRANKEN FRAN devam ediyor.
GAMARAN DARKMP çevirisini üstlendi, UNİTY FANSUB da editine talip oldu.Kendilerini başgöz ettik. 2-3 haftaya kadar vermeye başlayacağız bir aksilik olmazsa.
GANTZ G, 2 bölüm sonra günceledeyiz. 
  HİYOKOİ devam ediyor. 
KİMİ WA MİDARA NA BOKU NO JOOU seri güncelde ingilizcesi çıkmıyor, gelirse yaparız.
LİAR GAME yakında gelecek.
OLDMAN akmasa da damlayacak.
RAİNBOW çevirmen arıyoruz.
SAKAMOTO DESU GA, 3 bölüm sonra günceldeyiz.
  SHAMAN KİNG, SOUL CARTEL, SUKİTTE İİ NA YO,  devam ediyor. 
TORİKO güncelde.  

Evet arkadaşlar durumlar böyle. Akumetsu dışında "şimdilik" rafa kalkan başka serimiz yok. 
Neyse fazla uzun bir yazı oldu ama okuyun, ben de daha fazla uzatmadan güncel listesini bırakıp kaçıyorum. Keyifli okumalar.

Güncel Listesi


 

  
 
 

Toriko 388





                                                 

Toriko 387





                                                 

Toriko 386



                                                 

Çok Ciddiyiz Günceli...


Yine bir gün böyle ciddiyiz, iyi bari günceli verelim de şu ciddiyet boşa gitmesin dedik. Malumunuz ciddiyetsizlikten hiç haz etmeyiz.
 Hadi afiyet olsun. 

Güncel Listesi







- Copyright © 2015 MangaYatta - Powered by Blogger -

bloggerwidgets